24.09.2019

117.Տրված խմբերի գոյականները հոգնակի՛ դարձրու և բացատրի՛ր օրինաչափությունը:

Ա Ուժ-ուժեր, տարր-տարրեր, ծով-ծովեր, նավ-նավեր, կույտժ-կույտեր, բերդ-բերդեր, շենք-շենքեր:
Միավանկ բառերին ավելանում է եր վերջավորությունը։
Բ. ճանապարհ-ճանապարհներ, գաղտնիք-գաղտնիքներ, հրաշք-հրաշքներ, մեքենա-մեքենաներ, շրջան-շրջաններ, շինություն-շինություններ, նավահանգիստ-նահագանգիստներ:
Այս խմբի բոլոր բառերը բազմավանկ են և այդ պատճառով նրանց ավելացնում են ներ վերջավորությունը։
Գ. Գառ-գառներ, դուռ-դռներ, մատ-մատներ, մուկ-մկներ, թոռ-թոռներ, ձուկ-ձկներ, լեռ-լեռներ, բեռ-բեռներ:
Այս խմբի բոլոր բառերը գրաբարում ունեցել են ն վերջածանցը և հոգնակի դարձնելուց նրան ն տառը մնում է։
Դ. Աստղ-աստղեր, արկղ-արկղեր, վագր-վագրեր, անգղ-անգղեր, սանր-սանրեր:
Այս խմբի բոլոր բառերի վերջին վանկը գաղտնավանկ է, այդ պառճառով էլ գրվում է եր վերավորությունը։
Ե. Ծովածոց-ծովածոցեր, սուզանավ-սուզանավեր, դաշտավայր-դածտավայրեր, շնագայլ-շնագայլեր, հեռագիր-հեռագրեր, լրագիր-լրագրեր:
Այս պմբի բոլոր բառերի երկրորդ արմատը միավանկ բառ է, այդ պատճառով ավելանում է եր վերավորությունը։
Զ. Քարտաշ-քարտաշներ, գրագիր-գրագիրներ, լեռնագործ-լեռնագորնծներ, բեռնակիր-բեռնակիրներ:
Այդ խմբի բոլոր բառերի միավանկ գոյականներ են և հենց այդ պատճառով էլ ավելանում է ներ վերջավորությունը։
է. Մարդ-մարդիկ, կին-կայանք:
Այս խմբի երկու բառերն էլ հոգնակի դառնալուց փոխում են իրենց վերջավորությունները։

118.Փակագծում տրված բաոերը հոգնակի՛ դարձրու և համապատասխան ձևով գրի՛ր կետերի փոխարեն:

Մրցող լաստանավերը (լաստանավ) մաքուր էին ու զարդարված գույնզգույն լաթերով:
հարթավայրեր (հարթավայր) գարնան հորդացումների ժամանակ գետերը կարող են հակառակ ուղղությամբ հոսել:
Օդերևութաբանները (օդերևութաբան) զգուշացնում են քաղաքին սպառնացող նոր ցիկլոնի մասին:
Գետում ջրի մակարդակը բարձրացել էր սառցադաշտերի (սառցադաշտ) պատճառով:
Ջրի հոսանքը դանդաղեցնում են հատակին լցված քարակույտերը (քարակույտ):
Աշխարհի գեղեցիկ ջրվեժներից (ջրվեժ) մեկը` Վիկտորիան, անցյալ դարում է հայտնագործվել եվրոպացիների կողմից:
Շատ ծովախորշերը (ծովախորշ) վերածվել են ցամաքի:

  1. Ըստ անհրաժեշտության գոյականները հոգնակի՛ դարձրու և արա՛ համապատասխան փոփոխություններ:

Բուդդայական քահանաները պատմում են, թե երկիրը հենվում է ոսկե գորտի վրա: Գորտը ժամանակ առ ժամանակ քորում է գլուխը կամ ձգում թաթը, որից երկիրը տատանվում է ու նրա վրա մարդը ցնցում է զգում: Կամչատկայի բնակիչները այն համոզմանն են եղել, թե գետնի տակ ապրում է Տուիլ աստվածը, որր երբեմն սահնակով է տեղ գնում: Երկրաշարժ է լինում, երբ սահնակը քաշող շունը վրայից թափ է տալիս լվին: Հետաքրքիր է, թե իրականում ժամանակ առ ժամանակ ի՞նչ է կատարվում մեր երկրի որոշակի գոտում:

122.Կետերը փոխարինի՛ր փակագծում տրված բառերի եզակի կամ հոգնակի ձևերով՝դրանց հետ համաձայնեցնելով ընդգծված բայերը:

Խոնավ, ծովի բույրով հագեցած օդը վանում է  խառնիխուռն մտքերը:(օդ)
Լույսն  ու ջերմության մարդիկ արևից են ստանում: (ջերմություն)
Երեկոյան բոլոր հիվանդների ջերմությունը բարձրացել էր(ջերմություն)
Փոշին ծածկել էր ամբողջ քադաքր: (փոշի)
Հիմա լվացքը տարբեր փոշի են անում: (փոշի)
Եթե սնունդի հարցը լուծվի, կարելի է այստեղ մի երկուշաբաթ ապրել: (սնունդ)

123.Տրված հավաքական գոյականներից  նախադասություններ կազմի՛ր։   Ինչո՞ւ են դրանք կոչվում հավաքական։

Ամբոխ, ոհմակ, անտառ, դասարան:

Ամբոխը շարժվում էր դեպի Հարավ։

Ոհմակը վտանգավոր էր մարդկանց համար։

Անտառները հատելով մարդիկ իրենց կյանքի տարիներն են հատում։

Դասարանում բոլորը սպիտակ էին հագնվել։

Կրկնի՛ր գոյական անունը։ 

Լրացուցիչ կրթություն

Շարադրել մտքերը հետևյալ թեմաներից մեկով․

Սիրում եմ, որովհետև իմն է
Իմ երազների երկիրը
Չնայած վախկոտ չեմ, բայց վախենում եմ․․․
Ինչպիսի՞ գրքեր եմ սիրում կարդալ․․․
Թեմա ըստ ընտրության

Оставьте комментарий